3 moduri prin care poţi reduce stresul fără să te stresezi prea tare (şi o completare)

AgoraPsi

Young business woman relaxing on a floor.  <a href="http://www.istockphoto.com/search/lightbox/9786622" class="bbcode-link"><img src="http://dl.dropbox.com/u/40117171/business.jpg" alt="" title="" class="bbcode-image" /></a>

Stresul face parte din viaţă iar a accepta acest lucru reprezintă în sine un mod de a te elibera de stresul excesiv.
Atunci când, însă, stresul devine copleşitor este momentul să acţionezi pentru că stresul poate fi dăunător în moduri foarte subtile:
– stresul cronic creşte riscul apariţiei unor boli degenerative cum sunt demenţa sau Alzheimer;
– stresul cronic poate creşte riscul apariţiei depresiei;
– stresul este legat de riscuri crescute de infarct, atac cerebral sau diabet;
– stresul produce dureri de cap şi la propriu, nu doar la figurat.

Există foarte multe moduri prin care poţi reduce stresul, unele din acestea îţi pot lua doar câteva momente, în timp ce altele pot cosuma mai mult timp întrucât implică o schimbare de atitudine.

Să vedem, câteva din aceste moduri de a reduce stresul:

1. Spală vasele. Da, ai citit bine: spală vasele! O cercetare realizată la Universitatea din Florida pe un număr de 53 de studenţi a relevat faptul că persoanele care în timp ce spală vasele se concentrează pe a simţi mirosul săpunului, temperatura apei şi pe senzaţia tactilă a atingerii vaselor au raportat atât scăderea stresului, dar şi că s-au simţit mai inspiraţi şi creativi.
2. Petrece timp în natură. Plimbările prin spaţii verzi, fie că e vorba de o pădure, o pajişte sau chiar un parc în mijlocul oraşului, duc la o scădere a tensiunii arteriale şi la reducerea depresiei şi anxietăţii. Şi aceste rezultate sunt sprijinite de cercetări. Chiar şi atunci când priveşti pe fereastră şi admiri copacii îţi poate produce o senzaţie de calm.
3. Împrieteneşte-te cu stresul. Psihologul Kelly McGonigal, în cartea sa “The Upside of Stress”, ne încurajează să privim o situaţie stresantă ca fiind mai degrabă o provocare decât ca fiind o problemă. Cercetările indică faptul că acele persoane care reuşesc să facă asta suferă mai puţine efecte negative în urma unor evenimente de viaţă stresante. A privi o situaţie stresantă ca o provocare poate însemna inclusiv să găsim un înţeles personal al situaţiei. Spre exemplu: ce spune reacţia ta în faţa stresului despre valorile tale? Cum te ajută situaţia stresantă să înveţi despre lucrurile care sunt importante pentru tine? A găsi răspunsuri la astfel de întrebări, poate transforma răspunsul la o situaţie stresantă într-un răspuns la o situaţie care provoacă dezvoltarea ta ca persoană.

Poţi afla mai multe despre stres în linkul care urmează:
Workshop Cum sa te relaxezi cand te confrunti cu stresul zilnic

Cum Sa Te Relaxezi Chiar Si Atunci Cand Te Confrunti Cu Stresul Zilnic


·